Re: Jak zrezygnowac + 45baniek :)

Autor: Grzegorz GRYC (gg_at_wc.robobat.com)
Data: Mon 06 Oct 1997 - 17:50:14 MET DST

Wojtek Krolik wrote:

> Dobra rada powinna byc poprzedzona informacja:
> DO JAKICH CELOW TEN KOMPUTER MA SLUZYC?
--[ciach]--
> Glownie sluzyc ma jako inteligentna maszyna do pisania.

Nareszcie cos rozsadnego ....

> Word processing ...
  Procesor w zasadzie niewazny, jesli masz pieniadze wybierz
przyszlosciowo Pentium 166 MMX, (wsród moich kompów mam 486 dx4 133MHz z
40MB RAM > do malych i srednich tekstów jest baaardzo OK, do rzeczy
prostych moze byc jeszcze slabszy)
  Koniecznie dobra plyta glówna (procesor zawsze mozesz zamienic)
  16 MB RAM, ale kup od razu 32 , bo pamiec jest tania ... jesli masz
wybierac miedzy pamiecia i procesorem, wybierz pamiec :-)
  Dysk jak zwykle jak najwiekszy (min 2GB)
Kup przyzwoita (tj. kompatybilna karte dzwiekowa), polecam SB AWE 32, bo
wyraznie stanial i jest dobry.
  Karta graficzna 2D wystarczy, ale jesli ma dluzej sluzyc i do czegos
innego, to raczej 3D (tanie sa S3Virge 2MB rozszerzalne do 4MB),
Wbrew pozorom musi byc szybka (bardzo wazny szybki scrolling ekranu)
  ZipDrive na zapasowe kopie archiwum (bardzo mile widziany)

> Ale takze obsluga duzych baz danych na cd jak slowniki i leksykony.
2 razy szybki CD-Rom, 12x jest OK (pisze dwa, bo jeden jest zapchany
jesli co najmniej jeden z tych slowników to rezydent ...), raczej unikaj
CD-changerów, jesli w perspektywie ma byc NT ;-)
(trudno myslec o powaznej pracy na Win95 przy duzych dokumentach ...)

> Wymagana takze plujka o dobrej lub b.dobrej jakosci druku
Jesli mozesz czekac, to zapomnij i zbieraj pieniadze na taniego lasera,
na dluzsza mete jest duzo tanszy w eksploatacji.

> i podobnej klasy monitor...
15 cali, zeby 600x800 bylo uczciwe, jest niezly i tani NEC
Warto zainwestowac, bo to jeden z najwiekszych wydatków i zostaje na
dlugo.

> Do tego karta fax/modem.
Raczej kup zewnetrzny, ale nie mnie sie pytaj o typ

> Takie male kompakt-biuro dla tlumacza ;)))
Masz pare idei, ale dezyzje przemysl z cennikiem i podejmij sam

Pozdrawiam

--
Grzegorz GRYC
=====