Re: Stingray 128/3D

Autor: Ireneusz Szuca (isz_at_teleadreson.com.pl)
Data: Mon 06 Oct 1997 - 10:34:01 MET DST

In pl.comp.pecet Michal Malanowicz <michal_at_waw.pdi.net> wrote:

(...)
: Wszystko sie zgadza, ale ni do konca. Hercules
: w przyszlym tygodniu wypusci drivery nie-beta.
: Pierwsze testy wygladaja obiecujaco...
: Sting niewiele odstaje od Monstera!

Spędziłem kilka godzin czytając różne informacje z WWW na temat tej karty,
faktycznie koncepcja technologiczna nie jest zła, słabości wynikają
(podobno) z niedopracowanych driverów. W teście GLQuake Sting ma na
najnowszych nieoficjalnych driverach ponad 27 fps (Monster 29 fps), więc
rzeczywiście róznica nie jest już taka drastyczna. Niemniej chyba warto
poczekać na oficjalne wydanie driverów i najnowsze testy 3D.
Jak dla mnie poważną wadą Stinga jest brak driverów pod NT i Linuxa
wykorzystujących możliwości 3D tej karty - niestety w/g 3Dfx nie zapowiada
się na zmiany w tym temacie. Świat na W95 się nie kończy ... ale podobno za
kilka miesięcy ma wyjść nowy chipset z 3Dfx, więc i tak trzeba będzie się
przesiąść, może ukażą się karty umożliwiające akcelerację 3D w okienku
1024x768x16bit ...

Dzięki wszystkim za odpowiedzi via news i e-mail :)

isz