Re: Ktory modem jest najlepszy?

Autor: Piotr Kozłowski (siwus_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 06 Oct 1997 - 00:43:24 MET DST

On 5 Oct 1997 21:00:49 +0200, KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej
Karpinski) wrote:

>Pare lat temu, jesli ktos mial komputer, to mial o nim pojecie. Tak samo
>zachowywaly sie gazety zatrudniajac rzetelnych ludzi i przy okazji
>specjalistow. Obecnie, przy komputerze siedzi 90% baranow, ktorzy co
>ciekawe uwazaja sie za specjalistow (czesc z nich to nawet inz. mgr., lub
>co gorsza dr. inz.). Czasopisma musialy dostosowac sie do ich poziomu.
>Nie dziw sie wiec, ze kazdy kto ma odrobinke wiecej pojecia od "tlumu
>baranow" uznaje opinie i testy gazetowe za guano...

Myślę, że przesadzasz. Powiedz, ile typów urządzeń jesteś w stanie
przetestować, jako użytkownik komputera, albo facet montujący składaki
w małej firemce. Przecież nie każdy ma możliwość przetestowania choćby
ułamka oferty sprzętu wypuszczanego przez producentów. Na czym więc
człowiek ma opierać decyzje o kupnie tego czy tamtego urządzenia? Na
reklamach ? Na radach kumpla, który kupił ten, a nie tamten model i go
poleca? Czy może pójść do sklepu i spytać się sprzedawcy :-))). Moim
zdaniem procedura testowa z PCWK jest dobra. Modemy łączone za pomocą
układu symulującego warunki występujące w rzeczywistości, prędkość
transmisji mierzona ośmiokrotnie, na łączach o różnej jakości. Znasz
lepszą procedurę testową ? Łatwo pisać, że jakieś testy są do du*y,
trudniej napisać dlaczego.

Pozdrowienia z Katowic
Piotr Kozłowski
siwus_at_priv.onet.pl