Re: XMS w sesji DOS'a WIN95

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 06 Oct 1997 - 01:39:45 MET DST

On 4 Oct 1997 10:46:24 GMT, "Sylwester Łazar" <zsee_at_ids.poznan.pl>
>Mam Win95 w wersji OSR2 (czy coś takiego)- więc jak już toczyła się
>dyskusja na ten temat- straciłem możliwość wystartowania do DOSa 6.0.
>Teraz mogę korzystać z DOSa 7.0 (ten z WIN95).

Ten DOS nie jest taki zly :-) W zasadzie jest calkiem dobry.

>Niestety, wszystkie sterowniki mam w pamięci podstawowej,
>więc mam do dyspozycji 536kB free :-(, a mój program pod DOSem
>jest o wiele bardziej wymagający.
>- jak zrobić pamięć XMS?

Ten dos jest prawie zupelnie normalny. w config.sys wpisz to
co uzywales do tej pory. device=himem.sys, emm386.exe,
devicehigh, loadhigh ...

nienormalne jest to ze w pliku MSDOS.SYS wpisac trzeba bootgui=0
i najlepiej logo=0.

>- jak mi się już by udało, to jest jakiś odpowiednik memmakera?

byc moze nie ma. Ale jest mem + troche myslenia i memmaker
niepotrzebny.

>- może da się zrobić, żeby w menu po F8 pojawiała się jednak znowu
> opcja: Stara (dobra) wersja dosa?

Naprawde nie ma potrzeby. No chyba ze musisz cos sprawdzac pod starym
dosem.

J.