Re: Ktory modem jest najlepszy?

Autor: Marek L. Kozak (mkozak_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 04 Oct 1997 - 02:37:34 MET DST

> Ja kupilem USRobotics Sportster X2 (56600bps) za 475zl
> i sobie chwale. We Wrocku jest Multinet, ktory udostepnia
> Internet wlasnie w tym protokole.
>
> pozdrufki
> Mateusz Leszczysnki

Widzę jednak że łączysz się przez TPSA - tak samo jak ja. Ponoć mają tam (we Wrocławiu) 100 modemów - kilka na 33600, nic powyżej. Zatem nie wykorzystujesz możliwości sprzętu.
Apropos, wiele mówi się tutaj o szybkości modemów. Ja mam Zoltrixa SQ3485 (33600, chipset Sierra). Często po drugiej stronie (TPSA Warszawa) zgłasza się modem 33600, ale nigdy (chyba) nie ma takiego transferu. Ostatnio w nocy coś FTPowałem. Do połączenia użyłem FTP Explorera (Win95). Na linii Wybrzeże - Warszawa transfer miałem 2,5 k/s. W tym samym czasie odbierałem pocztę, przeglądałem grupy dyskusyjne online i ściągałem różne pliki GetRightem. Można by oczekiwać że transfer pierwszej operacji (FTP Explorer) spadnie. Tak się jednak nie stało - cały czas był na poziomie 2 - 2,5 k/s. Wygląda więc na to, że modem miał jeszcze pewien "zapas mocy" do wykorzystania. Pytanie tylko jak ją wykorzystać do jednej operacji ? Czy połączenia jak powyższe: Wybrzeże - Warszawa "idą" "drogą okrężną" powiedzmy: przez Stany ? Wiele tych pytań, czy ktoś jest w stanie mi na nie odpowiedzieć ? Czy znacie jakieś programy do monitorowania faktycznej szybkości modemu (Win95) ?

--
Pozdrawiam
Marek L. Kozak