Re: Jak to jest z ULTRA ATA

Autor: Janusz Kolodziej (stkolodz_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Thu 02 Oct 1997 - 16:42:51 MET DST

On Thu, 02 Oct 1997 08:40:11 +0200, Konrad Gizycki
<kg_at_alpha.kmr.pb.bielsko.pl> wrote:

>--
>Jestem posiadaczem dysku Quantum Fireball ST 4,3 oraz plyty Asus TX-97E.
>Kupujac dysk kierowalem sie alasnie szeroko reklamowanym transferem
>ultra ata tj. 16-33 MB/s. Po podlaczeniu do plyty nie udalo mi sie
>jednak uzyskac wiecej niz 8,2 MB przy duzych plikach i 3,1 MB przy
>malych.

A czy ktorys z dyskow ATA-2 wyciagal 16,6MB/s?
Teoria sobie a praktyka sobie. 33MB/s to jest
teoretyczna maksymalna przepustowosc magistrali
Ultra ATA. Ale tyle sie w zyciu w zwyklym PC-cie nie wyciagnie
bo nie wyrabia sie reszta szmelcu, zwlaszcza od strony dysku.
Po prostu kolejny chwyt + rezerwa na przyszlosc jak pokaza
sie szybsze dyski i uklady.

JaKo