Re: UNIX

Autor: Krzysztof Gwardys (kgwardys_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Wed 01 Oct 1997 - 17:57:02 MET DST

Robert Slawinski wrote:

> jesli szukasz systemu do pracy w programach graficznych, multimedia,
> video to niestety NT jest the only way to go. jest jeszcze IRIX, ale
> nawet SGI zaczelo sprzedawac systemy z zainstalowanym NT wiec o czyms to
> swiadczy. reszty UNIX'ow nie warto brac w ogole pod uwage jesli chodzi o
> zastosowania graficzne, no moze SOLARIS do aplikacji inzynierskich.<rs>

Hmm, "niestety NT jest the only way to go" jest stwierdzeniem i
śmiesznym i strasznym.
Cechy systemu X-Windows(rodem z UNIXa) to:
1) DBE - double buffering extension - zapewnia towżenie "płynnych"
animacji
2) MBE - multibuffering extension - - | | -
3) Shape - kolejne rozszeżenie graficzne (maska na obszary graficzne)
4) Dowolnie ustawialna (8,16,24) ilość planów i maski na poszczególne
kolory umożliwiające tworzenie basckplanów , kilku obrazów itp.
5) X-Windows jest systemem sieciowym to znaczy że aplikacja obrazująca
może pracować na jednym wężle a obrazowanie może być na innym.
6) X-windows to standard przemysłowy.
7) OpenGl wywodzący się z UNIXa słóży do tworzenia grafiki 3d
   (mgła, cienie, przenikające się obiekty itp.)
8) nie wspomnę o Motifie itp.

A tak praktycznie to napisaliśmy ostatnio aplikację pod QNXem (z
animacją 3d), którą przenieśliśmy na NT oraz XFREE86 (Linux).
Na NT mamy 23.2 fps na XFREE do 25 fps poprzez 10Mb sieć!!!!

PS.
Jedyne co pozytywnego kojarzy mi sięz NT to szybkość tworzenia
oprogramowania (ale raczej klawiszo-bazodanowego niż grafiki 3d)

Pozdrawiam Krzysiek