ABIT PX5 PROBLEM (dwa niezalezne egzemplarze)

Autor: Robert Baran (skyrobin_at_polbox.com)
Data: Tue 30 Sep 1997 - 20:39:46 MET DST

Witam !

Od tygodnia jestem posiadaczem kolejnej (drugiej) plyty ABIT PX5 rev 1.14 i
procesora INTEL 200MMX SL23W.Na pierwszej plycie procesor pracowal na 3x85
MHz bez problemow z pamieciami 2x16MB FPM 60ns TOSHIBA (naturalnie nie
liczac typowych dla takich warunkow pracy pamieci niespodziewanych
"wyskokow" z systemu).Chcac nie chcac kupilem nowa pamiec SDRAM 2x32MB.W
pierwszych chwilach od wlaczenia komputera wszystko bylo OK,ale na jednej
kosci 32MB.po wlozeniu drugiej i restarcie maszyny,BIOS nie znajdywal w
ogole zadnej pamieci ! Kiedy nacisnalem na chwile RESET juz wszystko bylo w
porzadku -- komputer widzial cale 64MB.Ale jak to mowia,nie nalezy chwalic
dnia przed zachodem slonca,tak tez i bylo w moim przypadku.Po okolo 5
minutach "wysypal" sie system a po nastepnym restarcie maszyna zawiesila
sie na amen jeszcze w BIOSI-e,ale tuz przed uruchomieniem OS - i tak juz
pozostalo.Nie pomogl nawet reset BIOS-u !
Obecnie mam ten sam typ plyty tej samej rewizji,ale inny egzemplarz.W tej
plycie pamieci SDRAM dzialaja bez zarzutu,ale nie moge "zapuscic" 3x83
MHz,2.5x83 MHz ani nawet 2x83 MHz,natomiast nie mam zadnych problemow z
odpaleniem i stabilnoscia maszyny przy 3x75 MHz czy tez 3.5x75 MHz~266
MHz!Obecnie pracuje na WinNT 4.0. Co o tym myslec!!??Prosze o pomoc.

P.S. w grupie dyskusyjnej alt.comp.periphs.mainboard.abit spotkalem sie z
podobnymi problemami uzytkownikow ABIT-ow.Najczesciej byly to problemy
kompatybilnosci pamieci z plytami (lub na odwrot ?).Czy tez tak jest w moim
przypadku ?Co o tym myslicie ?