Re: CD-ROM 12x i porysowane plytki

Autor: Grzegorz Sawicki (gsawicki_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 25 Sep 1997 - 16:27:06 MET DST

On Wed, 24 Sep 1997 12:56:14 +0200, Tomasz Wolak
<twolak_at_ibm.uci.agh.edu.pl> wrote:

>Hej!
>Mam czytnik CD 12x Teac'a. Wpadla mi w rece ostatnio dosc porysowana
>plytka i czesci danych nie dalo sie z niej odczytac. Czytnik zachowywal
>sie tak jaby probowal rozpedzic sie kilka razy przy probie odczytu
>do max predkosci (to po prostu slychac) po czym wywalal blad.
>Ta sama plytka w czyniku 8x na innym kompie odczytala sie bez problemu
>(w krytycznych momentach spowalniajac dzialanie - tak jak sie to powinno
>odbywac, z tego co mi wiadomo).
>Czy jest to cecha ogolna szybkich czytnikow (powyzej np. 8x) czy moze
> [...]

Mialem kiedys CD 10x Acer'a. Mialem problem z jedna plytka - nie
chcial odczytywac z niej wszystkich plikow. Teraz mam 16x TEAC i ta
sama plytke odczytuje bez zarzutu. Wiec nie zalezy to od predkosci ale
od korekcji bledow. Trzeba sprawdzic korekcje bledow tego CD. W
Chip'ie 1/97 (test napedow CD-ROM) na str. 60 Jest Teac CD-512E (czyli
chyba taki jak Twoj) i w rubryce poprawnie odczytane dane jest 100%.
(Moj Acer mial 83%) Moze ta plytka jest tak porysowana, ze ten Teac
juz sobie nie moze poradzic, albo masz walniety CD.