Re: Modem 115200 !!??

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Thu 25 Sep 1997 - 14:28:11 MET DST

Dnia 6 Sep 97 15:50:32 GMT, Eterna napisa (a):

>Ostatnio instalowalem modem znajomemu (Sportster 28,8) i o dziwo
>po polaczeniu z TPSA W95 pokazuje mi predkosc transmisji 115200 !!!!
>Oslupiony sprawdzilem go na swoim komputerze i bylo tak samo !
>Poza tym transmisja naprawde byla odczuwalnie szybsza niz przy
>Zoltrixie 33,6. Co wy na to ?

bylo juz o tym na pecet'cie circa 765487 razy
(kiedyz wreszcie znajdzie sie jakas litosciwa dusza z wieksza
iloscia czasu i zrobi jakies PECET-FAQ)

115200 to predkosc transmisji miedzy komputerem a modemem
a nie miedzy modemami. Jesli ten zoltrix 33.6 jest odczuwalnie
szybszy niz USR 28.8 to oznacza najprawdopodobniej ze ustawiles
wlasnie za mala predkosc transmisji miedzy modemem a komputerem
i modem sie dusi (zwlaszcza przy transmisji rzeczy latwo-kompresowalnych
jak np. tekst). Juz przy modemi 14.4 zalecane jest ustawic 38.4
a przy 28.8 w pewnych sytuacjach 57.6 to za malo wlasnie ze wzgledu
na kompresje. Jednak czesto spotykamy komputery skonfigurowane
przez nowicjuszy z szybkoscia portu ustawiona na szybkosc modemu.
Oczywiscie nikt nie ma obowiazku byc specem od transmisji, ale jesli
sie specem nie jest, to zalecanym jest przeczytanie instrukcji
(bo w kazdej z nich juz na pierwszych stronach znajduje sie informacja
na ten temat) zamiast zawracac glowe kilkuset osobom na mailingliscie
czy news-group'ie.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi