PROSZE o pomoc: Padniety (?) twardziel

Autor: Arkadiusz Góralski (goral25_at_free.polbox.pl)
Data: Thu 25 Sep 1997 - 11:34:04 MET DST

Poszedlem do kolegi, ktoremu padl twardziel, tablica FAT byla uszkodzona.
Byl do dysk Segate 540MB. Ja mam identyczny dysk, ale ja mialem
sformatowany w trybie LBA, a on w Normal. Jego komputer ma starego Bios'a
Optimusa i nie znalazlem gdzie mozna ustawic na tryb LBA. Ale podlaczylem
swoj dysk i wszystko dzialalo, ale Bios rozpoznal go jako chyba jako
Normal, bo na swoj dysk nagralem 2 MB i pojawil sie komunikat o braku
miejsca, a mialem jeszcze 30MB wolnego. Wszystko bylo OK, ale gdy
podlaczylem znowu dysk u siebie (u mnie pracuje jako secondary master), to
nie moge odczytac jego zawartosci. Pojawia sie blad: Invalid media drive...
czy jakos tak. Probowalem podlaczyc go jako normal i jako LBA ale nie
zadzialalo. Czy da sie go jeszcze URATOWAC? Aha, kolega chce kupic sobie
dysk 2 GB, ale jak wlaczyc LBA w starym Biosie Optimus'a, nie wiem czy
dzielenie przez 2 cos pomoze.

Bardzo prosze o odpowiedzi na priv'a

Z gory dziekuje
Arkadiusz Goralski