Re: Adresy IP

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Tue 23 Sep 1997 - 04:01:59 MET DST

On Mon, 22 Sep 1997 18:58:58 +0200 (CEST), Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL wrote:

> Program PING i kilku jego braci dostarczanych z Trumpetem ma
> takie funkcje. Klopot moze byc taki, ze jednemu adresowi
> URL moze byc przypisanych kilka fizycznych komputerow.

przepraszam Romku, ale gdzie Ty wydzisz problem?????
przeciez Ciebie (jako usera) kompletnie nie obchodzi
(nawet jesli zamierzasz robic rzeczy naprawde dziwne)
czy dany server FIZYCZNIE sklada sie z jednego czy z kilku
komputerow (no chyba zebys mial zachcianki typu: chce wywalic
komputer ktory stoi na 3ciej polce w drugim rzedzie i zaden
inny). Problem (bardzo rzadko, i tez jedynie przy dziwnych
zachciankach) jest dokladnie odwrotny - jednemu IP odpowiada
zazwyczaj kilka nazw w DNS namespace.
A juz czysto formalnie - bledem bylo uzycie pojecia URL
bo URL zawiera: protokol + lokalizacje hostu w internecie
+ lokalizacje zasobu na hoscie, a to oczywiscie oznacza
znacznie wiecej niz Adres IP (ktory byl w pytaniu.)

Grego

p.s. niemniej jednak Twoja odpowiedz byla poprawna -
spokojnie mozna wykorzystac do tego celu PING, ktory
(aczkolwiek nie do tego celu stworzony) jednak podaje
zawsze (przynajmniej w znanych mi implementacjach)
numeryczna postac zadanego adresu (nawet jesli nie
uzyska odpowiedzi na ping wlasciwy czyli ICMP echo
[nie poda go tylko jesli nie znajdzie nazwy przez DNS
ale to chyba oczywiste])

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi