Re: Windoza 98

Autor: Andrzej Briske (falckpoz_at_pol.pl)
Data: Sun 21 Sep 1997 - 13:59:17 MET DST

> Szufla!
> Właśnie usłyszałem w radio, że Microsyf przełożył wydanie nowej Windy z
> pierwszego kwartału 98 na drugi.
> Czyżby szykowali wersję na MAc-a??? ;-))))))))))))))))
>
> --
Za KiB Dodat . Gazety Wyborczej

WINDOWS 98. Odlozona premiera

  Microsoft oficjalnie poinformowal o przesunieciu premiery
Windows 98 na drugi kwartal przyszlego roku. Plotki na
ten temat krazyly po Internecie juz od pewnego czasu.

  W oficjalnej informacji prasowej firma z Redmond tlumaczy
opoznienie tym, ze chce, by Windows 98 pojawil sie na rynku
jednoczesnie z upgrade Win 95 i Win 3.11. Co prawda ostatnia
beta wersja Win 95 ukazala sie w czerwcu, to dla Win 3.11
nadal jest opracowywana. Pierwotnie planowano wypuszczenie
jej 3-6 miesiecy po premierze.

  Microsoft zdecydowal sie jednak zmienic plany i wypuscic
jedna wersje umozliwiajaca instalowanie Win 98 zarowno
na komputerach z Win 3.11, jak i Win 95.

  - Testowanie dla Windows 3.1 (czesto poprzednia generacja
sprzetu itp.) powoduje, ze Windows 98 pojawi sie w zwiazku
z tym troche pozniej. Miedzy innymi negatywne reakcje prasy,
partnerow i klientow na wypuszczenie dwoch oddzielnych
uaktualnien spowodowaly zmiane naszej decyzji. Opoznienie
spowodowane jest wiec reakcja i wymaganiami uzytkownikow,
a nie naszymi opoznieniami wewnetrznymi - powiedzial nam
Jacek Myrcha z polskiego oddzialu Microsoft.

  Jesli skonfrontuje sie tlumaczenie Microsoftu z faktem,
ze co miesiac sprzedawanych jest ponad 4 mln kopii Win
95, a Win 3.11 zostal juz wycofany ze sprzedazy to brzmi
to malo przekonujaco.

  Uzytkownicy Win 3.11 stanowia najprawdopodobniej niewielka
grupe uzytkownikow (troche inaczej jest w Polsce). Wszyscy,
ktorzy kupili komputery najdalej rok temu, gdy Pentium
niepodzielnie wyparl 486, maja zapewne zainstalowane Win95.
Wczesniejsze maszyny (np. 486) niespecjalnie nadaja sie
do uzywania ich z nowym "okienkami", nie mowiac juz o nowej
"sieciowej" wersji jaka ma byc Win 98.

  Byc moze przyczyna lezy gdzie indziej. Kto wie, czy Microsoft
nie przygotowuje jakiegos hitu, ktory zaskoczy konkurencje
i ktory nie jest jeszcze ostatecznie przygotowany. Prawdopodobna
jest rowniez teoria, ze firma z Redmond nie spieszy sie,
bo praktycznie nie ma powodu. Konkurencja, ktora na rynku
desktopow i tak praktycznie nie istnieje, nie przygotowuje
swoich wersji, tak jak to bylo przed dwoma laty, gdy na
rynek wszedl OS/2.

  Znany serwis ZDNet, ktory kpi z tlumaczenia Microsoftu,
przypuszcza, ze firma przenosi premiere z poczatku na polowe
1998, by nie zmniejszyc sprzedazy komputerow w okresie
przedswiatecznym. Wedlug ZDNet, firma moze sobie pozwolic
na opoznienie, bo praktycznie jest monopolista na rynku.

  Wall Street Journal potwierdza, ze niektorzy analitycy
uwazaja decyzje Microsoftu za trafna.

  Z drugiej strony w artykule WSJ poswieconym calej sprawie
zwraca sie rowniez uwage, ze roczny wzrost przychodow firmy
Gatesa spadnie ponizej 20 proc. Dotychczas nigdy nie zdarzylo
sie, aby nie zanotowano mniejszego niz 25 proc. wzrostu.
Faktem jest, ze natychmiast po ogloszeniu nowego terminu
pojawienia sie Win 98 akcje Microsoftu spadly o 5,3 proc.