Re: TX czy HX ?

Autor: Sylwek Orlik (sylor_at_polbox.com)
Data: Sat 20 Sep 1997 - 22:54:56 MET DST

Jarosław Palka <jarek_at_kamsoft.com.pl> napisał(a) w artykule
<3420E546.26E51E1E_at_kamsoft.com.pl>...
> Dylemat pozostał. Co wybrać ? Chodzi o płyty ASUS.
> Za HX-em przemawia fakt, że cache'uje pamięć powyżej 64 MB, ale nie
> obsługuje SDRAM-ów. Znowu TX cache'uje tylko do 64 MB, ale ma obsługę
> SDRAM. Z TX są przekręty pod Win'95, trzeba jakiegoś patcha instalować.

Jakie przekręty?

> Czy ktoś mi może wyjaśnić dlaczego nowszy (czyli chyba lepszy) i droższy
> chipset jakim jest TX ma takie ograniczenie na cache'owalny RAM?
> Po co mi płyta, która traci prawie dwukrotnie na szybkości po włożeniu

TX jest nowocześniejszy, ale do maszyn domowych.

Jeżeli masz takie dylematy to polecam zainteresować się chipsetem
ViaApollo VP2, ale nie wiem czy ASUS robi z nim płyty. Chyba nie.
Obsługuje SDRAM, SMP, UDMA 33 i co tam jeszcze chcesz.

Sylwek Orlik