Re: Cyrix 200

Autor: Krzysztof Pralat (qservice_at_sylaba.poznan.pl)
Data: Fri 19 Sep 1997 - 09:23:10 MET DST

[ciach]
>Tymczasem Cyrix w dokumentacji, którš udostępnia na swoim WWW nie
>opisuje wersji P200 z pojedynczym zasilaniem. Najszybszy procesor z
>pojedynczym zasilaniem to 166+, pobiera do 6A, czyli 20W. Wersja 200
>bylaby jeszcze gorsza.

Nieprawda. Kolego, rozmawiamy o procesorze Cyrix 6x86 PR200+ (M1), ktory
(kategorycznie podtrzymuje swoja wczesniejsza wypowiedz) jest zasilany
JEDNYM napieciem. To prawda, ze grzeje sie jak smok. Uzytkownik procesorow
Intela nie zna takich temperatur :)
Oprocz tego procesora podobno istnieja wersje Cyrix 6x86L zasilane dwoma
napieciami. Pisze "podobno" poniewaz nie spotkalem sie z oferta tych
procesorow w handlu (oficjalnym) i informacje o nich posiadam tylko z
literatury i Sieci. Dodam, ze nie bywam na gieldach.

>Trudno polecac Cyrixz z jednym zasilaniem, nie tylko ze wzgledu na
>zbyt duzy pobor pradu, ale takze z powodu roznego rodzaju bledow

Z wydzielanym cieplem mozna sobie poradzic stosujac pasty termoprzewodzace
i wentylatory na dyzych radiatorach, a do bledow przyzwyczaic :). Zreszta
nie sa to powazne bledy.

>zaleznych od wersji maski, niedopasowan elektrycznych i ogolnie
>klopotow w uzyciu. Pamietasz zapewne reakcje NT na wykrycie Cyrixa?

Pamietam. Rzeczywiscie Cx polecilbyn jedynie dla zabawy (w nowych grach Cx
P200 odpowiada iP150), pracy w DOSie (nie ma konfliktow z oprogramowaniem
clipperowskim) i prac biurowych w W95. Natomiast instalator NT zawsze
wysypywal mi sie na Cx, przy czym nie szukalem patchow.

Krzychu