Re: Chipset FX vs. L2 cache

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 18 Sep 1997 - 18:16:02 MET DST

Mariusz Mroczkowski <Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org> writes:

> Dobra. Mam dwa pytania:
> 1) Kto w FX'a wsadza >64MB RAM ?

Roznie. W FX to moze nie, ale w 486DX4-100 to np. ja.

> 2) Jakie sa _praktyczne_ straty wydajnosci (zakladajac, ze i tak wszyscy
> uzywaja EDO) i jak to sie ma do kosztu wymiany plyty (ktora i tak trzeba
> bedzie
> wymienic prawdopodobnie ponownie najpozniej za rok - na pentium II) ?

Bledne zalozenia - np. ja nie uzywam zadnego EDO (mimo, ze plyty to
obsluguja) - za wyjatkiem terminali, ktore maja zwykle 16MB RAM - te
moga miec cokolwiek jako pamiec.

Nie widze powodu, by jakakolwiek plyte wymieniac (np. za rok) na pentium II
- jesli juz, to na Alphe - ale raczej mocy obliczeniowej zwyklym pentiumom
(ew. MMX lub PRO) starczy.

--
Krzysztof Halasa