Re: Eksperyment OS/2 + win95

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 18 Sep 1997 - 08:03:34 MET DST


mdaniel_at_priv.onet.pl (milosz danielewski) wrote:
>On 17 Sep 1997 09:19:38 GMT, Grzegorz Szyszlo
><znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
>
>>pod os/2 quake jest tylko mala odrobinke szybszy niz w dosie :)
>>niestety ma tylko jedna rozdzielczosc 320x200 . i oczywiscie
>>w tej rozdzielczosci porownywalem z dosem.
>
> Co szybkosc quake ma wogole wspolnego z systemem ? Nalezy sie
>zastanowic ile razy taka gra wywoluje instrukcje systemowe ? Raz na 40
>milionow instrukcji. Lepsze osiagi moga wynikac jedynie z
>lepszego/szybszego filesystemu, no i niezbyt czestych callbackow do
>trybu rzeczywistego. A moze po prostu kompilator pod linux/os2 lepiej
>optymalizowal ?

to nie o to chodzi. gra to sobie moze wywolywac funkcje systemowa raz
na 40milionow instrukcji. i co z tego, skoro system i tak tasuje procesy,
i sam z siebie przerywa gre znacznie czesciej ? tak sie sklada, ze
marny system duzo wiecej czasu poswieca na rozne glupoty. takze sam
proces tasowania zajmuje marnemu systemowi duzo czasu.
i ja wlasnie to pisze, ze pod linuxem i pod os/2 quake dziala bardzo szybko,
bardzo porownywalnie do szybkosci pod DOS. a jak pewnie wiesz, DOS
nie robi zadnego tasowania :))))))) pod jakakolwiek winda niestety
zaczyna sie to wszystko wlec.

no to tyle mam na temat: "wydajnosc gier, a marnosc systemow operacyjnych" :))

>milosz danielewski

-- 
/===================================\    oOOo      W temperaturze zera
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\   bezwzglednego swiatlo
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |   zmienia postac
\==============================================/   alotropowa   (by Znik)


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:23:05 MET DST