Re: Skaner

Autor: Jan Szypowski (janszypo_at_waw.pdi.net)
Data: Thu 18 Sep 1997 - 00:13:52 MET DST

On 17 Sep 1997 16:48:23 GMT, "Silver" <york_at_op.onet.pl> wrote:

>Chce sobie kupic skaner, ale nie wiem jaki. Moze moglby ktos mi jakis
>polecic? Zaznaczam, ze musi byc kolorowy i ma sluzyc do zastosowan raczej
>domowych!!!!

Wszystko zalezy do czego bedzie uzywany. Jezeli potrzebujesz czegos
naprawde dobrej jakosci, a przy tym nieduzego to warto pomyslec o
stolowym skanerze bebnowym, np ScanMate 5000 lub 11000, ktorys z
modeli Optronics Color Getter, Daninippon-Screen DT-S1030AI,
Linotype-Hell Tango. Oczywiscie jakosc kosztuje, tak wiec bedziesz
musial sie liczyc z wydatkiem rzedu 30-50 tys. USD+VAT. Jesli chodzi o
tanszy sprzet klasy sredniej, to warto zastanowic sie np. nad zakupem
np. ktoregos z modeli AGFY - Arcus II lub Duo Scan, UMAXa lub Linotype
Hell Saphir.
Przy zakupie skanera nalezy przede wszystkim zwracac uwage na:
1. rozdzielczosc (optyczna!)
2. Ilosc bitow na probke
3. Zakres gestosci optycznych
4. Mozliwosci programu skanujacego (skanowanie batchowe, descreening,
USM-on-the-fly, CMYK-on-the-fly)
5. Jakosc sprzetu i oprogramowania do kalibracji
6 W przypadku skanerow bebnowych: ile fotopowielaczy (3 czy 4), ilosc
przeslon, zakres regulacji ostrosci, czy jest wyjmowany beben i czy
jest stolik montazowy
Poza tym warto sie zastanowic, czy do skanera nie dokupic osobnego,
silnego komputera, wyposazonego w sprzetowo kalibrowany monitor i
karte graficzna pracujaca w CMYK-u (np Radius), ktory bedzie sluzyc
tylko do sterowania skanerem i wstepnej obrobki skanow.

Jan Szypowski
janszypo_at_waw.pdi.net