Re: Nowy Matrox ???

Autor: Bartek Nagorny (baribal_at_kk.kalisz.pl)
Data: Wed 17 Sep 1997 - 01:35:50 MET DST


On 16 Sep 1997 15:14:40 +0200, piotrs_at_tch.waw.pl (Piotr Sobczak)
wrote:

> > Koledzy monsterowcy - nie klocmy sie :)
> > Matrox be, Voodoo okej !
>
>Tak koledzy monsterowcy, nie kloccie sie bo wlasnie przed chwila zrobilem
>test, taki naprawde powazny i powaznymi narzedziami, VooDoo (Diamond Monster
>3D) vs RIVA 128 (STB Velocity 128). I co wyszlo? Ano to, ze RIVA 128 jest
>szybsza o 17% (w/g Ziff-Davis 3D WinBench) od VooDoo no i co chyba
>najwazniejsze jakosc tego co wychodzi z tej pierwszej jest sporo lepsza od
>tego co generuje VooDoo. Ilosc generowanych wielokatow i pixli jest rowniez
>wieksza niz w VooDoo. Wreszcie RIVA 128 to jeden scalak a karta z tym ukladem
>nie jest tylko dopalaczem do gier dokladanym obok jakies karty SVGA, jest
>kompletna karta graficzna 2D/3D z 4 MB pamieci (RIVA ma GUI 128-bitowe oraz
>szyne 128-bitowa do pamieci SGRAM 100 MHz). Cena karty STB bedzie nizsza od
>ceny Monstera.

I czego to ma dowiesc ? Ze dopiero grubo po roku jakas karta jest
ledwo szybsza od voodoo ?
A co grami "native" dla tej karty ? Jaka jest ich ilosc ? A ilosc
"paczy" dla gier ?
Oczywiscie one sie ukaza, ale zawsze bedzie ilosciowa przewaga paczy
na 3Dfx'a.

Voodoo to juz standard. W/g PC GAMER (usa) okolo 95% akcelerowanych
gier/dem bylo pokazywanych na E3 na sprzecie z kartami na kosciach
3Dfx.

BTW ostatnio b. czesto mozna przeczytac na zachodnich newsach, ze sa
spore klopoty z riva (byc moze to drivery). W akcelerowanych grach
(szczegolnie Quake, Winter Race) na duzych "powierzchniach" widac
"rozstepy" miedzy poszczegolnymi plaszczyznami (woda itp.)
BTW2 Nowa karta 3D z 4 megzami ? Dwa lata temu -ok, ale nie teraz.

BTW3 W czymze ta jakosc Rivy jest lepsza od tej z Voodoo ? (oczywiscie
mowimy tu o wizualnych wrazeniach)

e-mail: baribal_at_kk.kalisz.pl
fido: 2:482/42.14



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:22:54 MET DST