Re: Jak to jest z PIO4 ?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 15 Sep 1997 - 23:27:55 MET DST

Mon, 15 Sep 1997 19:39:50 GMT bizontm_at_polbox.com (Bizon) pisze:

>Ja mam jedno pytanko (oczywiscie na temat) :
>Czy jezeli mam jeden twardy dysk i jeden naped CD-ROM to moge je miec
>na osobnych kabelkach??? , tzn. czy drugi kanal IDE nie uaktywnia sie
>dopiero , gdy na pierwszym sa podpiete dwa urzadzenia??
>Bo ostatnio probowalem sobie polaczyc na osobnych i system nijak nie
>widzial cd-romu.
> Bizon
>plyta VLB proc 486DX4 100 , kontroler obsluguje podobno do czterech
>urzadzen (instrukcja) ; oczywiscie przestawialem zworki twardziela /
> [...]

Powinno dzialac, oba urzadzenia jako master. Czasami nalezy cos
dopisac przy driverach CD, zaleznie od systemu operacyjnego. W DOSie
niektore driwery szukaja automatycznie a niektore wymagaja opcji typu
/P:170,0 lub podobnie. OS/2 chyba wymaga dopisania opcji, 95/NT
powinny wykryc.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski