Re: pytanie

Autor: Marek Górka (korie_at_kki.net.pl)
Data: Fri 12 Sep 1997 - 17:03:17 MET DST

Dariusz Zmokly wrote:

> Czesc !
>
> Mam plyte glowna 486 i czytalem gdzies, ze najwiekszy twardy dysk jaki
> mozna do niej podlaczyc to cos kolo 520 MB. Kupilem ostatnio dysk 2,1 GB
> Caviar. Czy istnieje sposob, zeby w sposob programowy plyte widziala ten
> dysk ? Czy musze kupowac sterownik do tego dysku ? Wydaje mi sie, ze w tym
> drugim przypadku bardziej oplaca sie wymienic plyte glowna i procesor.
> Prosze o opinie w tej sprawie.
>
> Dariusz Zmokly
> ak8735_at_manager.ae.wroc.pl

To nie zalezy bezposrednio od samej plyty glownej, ale od Biosu.
Powinien miec opcje ustawienia dysku jako LBA lub LARGE, a stare biosy
tego nie maja. Sprobuj autodetekcje hdd - jesli wykryje go jako LBA lub
LARGE, problemu nie ma.

Marek
e-mail: marekg_at_arch.pwr.wroc.pl
WWW: http://serek.arch.pwr.wroc.pl/~marekg