Re: Packet Radio

Autor: sp9wug_at_sr9zaa.ampr.org
Data: Fri 12 Sep 1997 - 00:51:18 MET DST

>A nie przypadkiem 1200 bodow
W Krakowie uzywamy predkosci 2400 bodowdo lacznosci z bramka sr9zaa.ampr.org
Przerobka modemu z 1200 na 2400 jest prosta i polega tylko na zmianie kwarcu
Moga byc problemy z odbiorem naniektorych radiach poniewaz nowe AFSK to
1800 i 3300 Hz, a wiec przekracza pasmo przenoszenia standardowego odbiornika
Wmoim wypadku wystarczylo zrobic na wejsciu modemu filtr gornoprzepustowy.
Zmiana kwarcow:
modem na AM7910/11 2,4576 MHz --> 3,6864 MHz
modem na TCM3105 4,4336 MHz --> 6,5536 MHz
modem na XR --> przestojenie filtrow na nowe czestotliwosci
A co do kosztu modemu tojesli uzywa sie Linuxa to mozna go miec nawet za
darmo - jest specjalny driver do kart Sound Blaster chodzi to podobno nawet
na 9600, nie wiem moze jest rowniez podobna wersja pod dos/win
ale o szczegoly zapytaj sp2ong
Faktycznie sciaganie trwa tu o wiele dluzej niz przez telefon ale jesli
interesuja kogos pogawedki to telefon mu w niczym nie pomoze, bo do tego
zawsze trzeba zuzyc duzo czasu niezaleznie odpredkosci modemu. A na packet
mozna sobie z kims gadac nawet caly dzien i to za free.
To tyle. Listy do mnie prosze na priv bo z listy sie wypisuje.Dziennie
przychodzi ponad setka listow z czego wiekszoscto jakies smieci.Nie mam juz
sily tego czytac.
Mikolaj sp9wug_at_krakow.ampr.org