Re: Tuner TV

Autor: A_Zet (adek_at_kki.net.pl)
Data: Thu 11 Sep 1997 - 21:11:45 MET DST

jaca_at_eto.mostostal.zabrze.pl (Jacek Cymerman) napisał(a):

>Noszę się z zamiarem zakupu Tunera TV
>Karta powinna mieć możliwość otwierania okna w Windozach.
>A także Frame Graber a jeszcze lepiej Video Graber
>Słyszałem coś o tunerach TV opartych o Tseng ET 6000
>i Cirrus Logic CL-GD5480.
>Jeżeli ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi kartami
>( a może z jakimiś innymi ) to prośba o jakieś info

Moze z innymi :-). Kupilem sobie karte TV pt. Fly VIDEO LifeView
f/W95 w cenie 550PLN z pilotem. Lapie pojedyncze klatki jak tez i
sekwencje zapisujac je w *.avi. Skalowalny obraz, w kazdej chwili
mozna przelaczac pilotem miedzy malym obrazkiem a pelnym ekranem.
Przy malo frapujacym widoczku z TV mozna stukac w klawiature.
Przy instalacji - wszak to p&p:-) - to musialo byc sporo
klopotow: najpierw mi "wyrzucilo" karte dzwiekowa, potem jak
sobie poradzilem z portami i przerwaniami, to wpadla w konflikt z
LPT1 ale w domu nie uzywam tego portu, to male zmartwienie.
Wejscie dla wideo; tuner dla air i cable. To ostatnie (brak
jakichkolwiek parametrow w instrukcji obslugi) raczej nie
obsluguje zbyt wysokich kanalow albo zareklamuje (tylko co, skoro
nie wiem jaka jest prawidlowosc?) - porownujac z info PTK, to
odbiera do kanalu s16 lub s17 by potem nagle miec cos na s33? A w
kablu leci mi miedzy tymi kanalami. Mozliwosc: drobnego
dostrajania; przegladu wszystkich kanalow na calym ekranie w 16
zmieniajacych sie klatkach. Wszystkie (znane...) systemy PALe,
SECAMy itp.; PCI.

Reasumujac, obraz (jak na monitor komputerowy:-)) dobry, w sumie
jestem umiarkowanie zadowolony.

Pozdrawiam
Adek

--