Re: anty-vir i osluga fat32 osr2 (bylo:Re: Jakis program antyvir...)

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (hal9000_at_calder.com.pl)
Data: Thu 11 Sep 1997 - 12:16:04 MET DST

Kamil Konieczny wrote:

> In article <34168D13.58AD_at_calder.com.pl>, hal9000_at_calder.com.pl says...

> zamiast gdybac, moze dalbys przyklad (nazwa wirusa)
> lub wytlumaczyl, dlaczego program dosowy - wirus -
> moglby zmodyfikowac plik systemowy OS/2,
> (niech bedzie system.dll)
> a inny program dosowy (np. edytor pod NC)
> juz nie ?

To dosc proste. Nb. z zycia wziete. Kiedys, kiedy pracowalem jeszcze
w Lupusie instalowalem sobie pewnego razu OS'a (jeszcze 2.1) na
takim sympatycznym serwerku. Podczas instalacji malo kto uruchamia
jakis soft antywirusowy.
Rzecz jednak nie mogla dojsc do skutku poniewaz siedzial jakis wirus
(niepomne juz jaki) na boot sektorze albo w tablicy partycji.
Totez file systemowe byly atakowane przez wirusa.
Mozna tez wymyslec inny scenariusz. Rowniez "instalacyjny".
Mamy zakazony jeden z programow dosowych, ktorymi OS posluguje
sie w trakcie instalacji. Uruchamiany ma duza swobode w dobieraniu
sie do innych - w trakcie instalacji jest to wykonalne.

> i uzytkownik placi za transmisje po laczach, ktora wydluza sie
> na skutek sprawdzania transmisji

A coz to ma do rzeczy ? Jedno to transmisja, drugie to monitoring.
Gdyby bylo inaczej, wszyscy korzystajacy z Internetu pracowaliby
jak ze starym, dobrym dosem - jednozadaniowo.

> zgoda
> juz powstaje wersja mks'a dla win95, a dla winNT
> bedzie w nastepnej kolejnosci

A dla NetWare ? IBM AntiVirus ma taka wersje, a mks ?

                         best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
IBM BESTeam TeamOS/2
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
http://www.calder.com.pl e-mail: hal9000_at_calder.com.pl