Re: anty-vir i osluga fat32 osr2 (bylo:Re: Jakis program antyvir...)

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (hal9000_at_calder.com.pl)
Data: Wed 10 Sep 1997 - 14:05:39 MET DST

Kamil Konieczny wrote:

> In article <341550F8.1833_at_calder.com.pl>, hal9000_at_calder.com.pl says...

> mks w OS/2 pracuje jako program dosowy,
> jest wiec tak samo skuteczny jak inne wirusy dosowe
> moze miec problem z wirusami pisanymi specjalnie na OS/2
> (ile ich jest ?-{))))

Jeżeli mowa o wirusach natywnych - nie ma. Tyle, ze sporo uzytkownikow
OS/2 pracuje z aplikacjami DOS'owymi. Gdyby udało się ktoremus wirusowi
walnac we wspomniane przeze mnie poprzednio pliki systemowe, to mks
usunalby go tylko z programow DOS'owych - do reszty OS go nie wpusci.
Czyli niedobrze.
Dodac do tego trzeba jeszcze monitoring transmisji z Internetu i (zeby
juz do konca bylo slicznie) docelowy transfer w typowej postaci zipa
do folderu o np. 13 znakowej nazwie. IBM AV ukreci leb wirusowi
jeszcze podczas transmisji.
Dokladnie ten sam problem przeniesc mozna na NT

                          best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
IBM BESTeam TeamOS/2
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
http://www.calder.com.pl e-mail: hal9000_at_calder.com.pl