Re: Jak to jest z PIO4 ?

Autor: Paweł Tadejko (ptad_at_box.zetobi.com.pl)
Data: Wed 10 Sep 1997 - 12:54:33 MET DST

karpio wrote:

>Nie zauwazylem prawie zadnego zwiazku miedzy predkoscia dysku a rodzajem
>plyty przy maszynach z porzadnym kontrolerem pci klasy przynajmniej 486, a
>wyzszymi. po prostu 486 tez sie wyrabia calkowicie z obsluga tej klasy
>dyskow i jeszcze zostaje mu troche wolnego czasu. pentium zwyczajnie nudzi
>sie dluzej, co nijak nie powoduje jednak przyspieszenia transferu.

Moim skromnym zdaniem moze miec.

Zalezy od procesora Pentium (chipsetu).

Czestoliwosci taktowania plyty (i konsekwencji tej szybkosci), ustawien
w BIOS'ie IDE/clocks, HDD block mode, HDD multi sector/ HDD read ahead, itp.

Po wlozeniu mego wysku WDC 4.0 GB (u mnie transfer 3.5 MB) do pentiuma
transfer wzrosl do 5.5 MB

Pawel