Re: Chipset FX vs. L2 cache

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Wed 10 Sep 1997 - 12:18:13 MET DST

> Mam plyte ASUS z chipsetem Intel FX. Plyta ma zaledwie rok, ale
> mozna wlozyc 128 MB). Ostatnio mialem mozliwoœc wlozenia 96 MB do tej
> 20.8. W zwišzku z tym mam pytanie: czy dolozenie dodatkowego 256kB cache
> (do 512 kB) zwiekszy (przywroci) wlaœciwš wydajnoœc systemu ?
> Czy majšc chipset FX jestem skazany na 'tylko' 64 MB ? Czy mam sie
> nastawiac na zmiane plyty ?

Chipset FX obsluguje WYLACZNIE 64MB RAM i wielkosc cache niem a tu
znaczenia (wiecej cache oznacza w pewnych sytuacjach szybsza prace, nic
wiecej). Jedynie HX pozwala na obsluge do 512MB RAM i to pod warunkiem
wstawienia dwoch kostek TAG (niektore moduly rozszerzenia cache maja taka
dodatkowa kostke na sobie). Czyli pozostaje Ci wymiana plyty gl. i to
wylacznie na HX.

karpio