Re: Nagrywarki CD-R

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 09 Sep 1997 - 15:51:59 MET DST

On 9 Sep 1997, Klinski Marcin wrote:

> Czy ktos moglby polecic mi nagrywarke plyt CD.
> Mam w planie zakup takiego urzadzenia a nie znam obecnych standardow.

Osobiscie uzywam nagrywarki JVC 2010 ( bodajze najtansza na rynku ) o
szybkosci 4 odczyt 2 zapis ( juz mniej wiecej pol roku ) i oto kilka
wnioskow z jej uzytkowania :
- jesli nie nagrywasz duzo 2* zapis wystarczy w zupelnosci - mozna bez
obaw zrzucac dane bezposrednio na nagrywarke ( bez tworzenia uprzednio
obrazu dysku CD na twardzielu ),
- zamontowana bez odpowiedniego chlodzenia dosc szybko sie przegrzewa
wywalajac bledy w trakcie nagrywania. Bez chlodzenia nie mozna zrobic
wiecej jak 3-4 plyty pod rzad,
- nie ma mozliwosci odczytu plyt multisesyjnych - zawsze czyta TYLKO 1
sesje z plytki
- w srodku mechanizm obracajacy plyte jest zamocowany w tak tendencyjny
sposob, iz odwracajac nagrywarke do gory nogami i silnie nia potrzasajac
mozna ow mechanizm odczepic od podstawki i wtedy ratuje cie tylko
rozkrecenie nagrywarki. Wiec raczej nalezy sie obchodzic ze sprzetem
ostroznie ( zadnych gwaltownych ruchow )
- nagrywa absolutnie na wszystkim bez zadnych problemow. Przez ostatni
miesiac nie padla mi zadna z plytek, a nagralem ok. 70 sztuk przeroznej
marki ( od Verbatim Data Life do NoName ),
- bez problemu mozna zdobyc do niej soft oraz odpowiednie sterowniki
Przy umiejetnym skonigurowaniu systemu, malej przerobce nagrywarki ( aby
ja chlodzic w srodku ) mozna nagrywac dyski jeden za drugim 24h na dobe.

                                                Jurand