Re: Sekcja "Font Substitiutes" w Win.ini

Autor: Jacek Wojtkowski (jwojtkowski_at_merinosoft.com.pl)
Data: Mon 08 Sep 1997 - 14:37:02 MET DST

Michal Zielinski wrote:

> Witam ,
>
> Czy ktos wie cos wiecej o tej sekcji?Konkretnie interesuje mnie , co
> oznaczaja liczby we wpisach
> typu:
>
> TimesNewRoman,204=TimesNewRomanCE,238
- Liczby te numer strony kodowej tzn. gdy nastšpi odwołanie do strony
204 to automatycznie
zostanie zwrócony znak ze stony 238 (pi * drzwi tak to wyglšda).

> I czy moze ktos wie , jaki mechanizm powoduje , zw wszedzie mam polskie
> litery ,a w Corel'u nie ?

- Prawdopodobnie to wynika ze sposobu obsługi czcionek przez program
Np. jeżeli program jest dla 16 bit używa czcionek trochę inaczej niż
inny program 16 bit
(ale jasne nie !) Mialem takie doswiadczenia z Delphi 1.0 i ReportShith.
Oba programy w jednym pakiecie, a jednak nie jest możliwe używanie
jednoczesne ich używanie z
poskimi czcionkami. Corela nie rozpracowałem, aczkolwiek parę rad :
- spróbować wpisać : TimesNewRoman,0=TimesNewRoman,238
- lub : TimesNewRoman,238=TimesNewRoman,238
- lub : wywalić wszystkie wpisy w font substitutes z TimesNewRoman
- następnie można spróbować wywalić i ponownie zainstalować w/w
czcionkę.
- można zainstalować czcionkę (i tu pytanie jakie masz windows '95 PL
czy ENG) z przyrostkiem *ce.ttf
i tak dalej.
A teraz UWAGA oprócz win.ini (które jest tylko dla aplikacji 16 bit)
istnieje sekcja Font Substitutes w rejestrze i ona ma tez niezbadany
wplyw na pokazywanie i znikanie polskich znaków w różnych aplikacjach.

PS. Milej zabawy. Stwierdzenie, ze posiadane aplikacje sa napisane dla
windows a nie windows compatible zajelo mi 1 dzień i miesiace nerwow. W
razie pytan prosze bezposrednio na e-maila, bo grupa jest dluga i nie
zawsze chce mi sie ja przegladac.