Re: klopoty z CD-ROM Toshiba (6102)!!!

Autor: Paweł Tadejko (ptad_at_box.zetobi.com.pl)
Data: Mon 08 Sep 1997 - 09:25:48 MET DST

>Od kilku godzin jestem szczesliwym (?) posiadaczem napedu CD-ROM
>Toshiby, 24x, oznaczonego numerem 6102. Wczesniej mialem CD-ROM Toshiby
>4x (tak na marginesie - napedy tej firmy to jedne z najlepszych ;-).
>Posiadam plyte glowna Soyo 5T C2/C5 z chip-setem INTEL Triton 1 (FX?) -
>P54C - a wiec plyta ma juz swoje lata (2). Maksymalny PIO MODE plyty to
>3, a CD moze pracowac takze z 4... Moj bios - AWARD 4.49 (08/10/95).
>Po podlaczeniu CD-ROMa i podmienieniu drivera (toshv215.sys) CDROM
>oczywiscie dziala, ale jest widziany przez wszystkie programy testujace
> [...]

A to przykre trzeba bylo kupic Toshibe 6002B 16X PIO Mode 3.
Zartuje oczywiscie.

Zreszta sens kupowania CD-ROM'ow powyzej 16X, ma ze tak powiem niewielki
sens. Jakosc tloczenia plyty (piraty), predkosci liniowe na zewnatrz plyty,
korekcja bledow, zanieczyszczenia, rysy, itp. Dluuuuuuuuuuuuuga historia.
Transfer rzeczywisty w takich przypadkach to odrebna sprawa.

Obawiam sie, ze bez wymiany BIOSU/Plyty glownej transferu nie da sie
za bardzo zwiekszyc.

A poza tym. Co program to transfer.

Pawel.