Quantum TM - co z nimi ?

Autor: Janusz Kolodziej (stkolodz_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Fri 05 Sep 1997 - 08:59:05 MET DST

On Thu, 04 Sep 1997 10:47:35 +0100, Tomasz Machalski
<tmachals_at_infoserv.ii.uj.edu.pl> wrote:

>Co sadzicie o dyskach Quantum serii TM ? O serii ST slyszalem wiele
>dobrego. Jak na ich tle wypadaja TM ? Dzieki...

ST jest troche szybszy (ok. 10%) niz TM poniewaz:
1. Szybciej sie kreci
2. Ma wiecej sektorow na kazdej sciezce.

ale za to zre wiecej pradu.

Oprocz tego ma interfejs ATA-3 co w PC-cie klasy
popularnej nie ma zadnego znaczenia.
A poza tym to jest dokladnie taka sama mechanika
i dokladnie taka sama elektronika.
W ciagu ostatnich 18 m-cy mialem do czynienia
ze starym Quantum Sirocco, nowszym Fireballem,
jeszcze nowszym Fireballem TM i najnowszym ST
(w tej chwili mam w swoim PC stary Sirocco i nowszy
Fireball TM) i oto moje doznania:
a/ Kazdy nowy model Quantum jest ok. 5-10% szybszy
od poprzedniego.
b/ ST kreci sie troche glosniej niz starsze dyski ze wzgledu
na wyzsza predkosc obrotowa.
c/ dyski montowane w Singapurze maja gorsza elektronike
(kosci produkowane przez miejscowe zaklady i reczne lutowanie
wyprowadzen zamiast automatycznego)
d/ jak komputer ma stac w sypialni to polecam dyski jednotalerzowe
Fireball TM 1.28GB - kreca sie i machaja glowicami praktycznie
bezszelestnie.
e/ dyski Quantum praktycznie nie padaja (przynajmniej ja nie
zanotowalem takiego przypadku wsrod kupionych dla siebie i znajomych)
f/ ostatnio pojawily sie dyski montowane w Irlandii i nie wiem jak jest z
ICH jakoscia (ja kupowalem zawsze tylko oryginalne japonskie).
g/ jest to jednak solidna konstrukcja - Quantum nie eksperymentuje
na konsumentach jak inne firmy. Maja sprawdzona technologie
to we wszystkich nowych dyskach zmieniaja tylko to co jest konieczne.
Podobnie postepuje firma Fujitsu.

Powodzenia.

Bye!

JaKo