Monitor: 15 czy 17?

Autor: Tomasz Slodkowicz (slodki_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Mon 01 Sep 1997 - 19:38:28 MET DST

Wlasnie mam okazje wymienic monitor (awaria na gwarancji) i sie zastanawiam
co zrobic...

Do tej pory byl to Nokia 449M, ale go juz nie robia i moge wziasc 449Xi
(faktycznie troche dolozyli do elektorniki, TCO95 i inne bajery).

Ale zastanawiam sie, czy przy okazji nie dolozyc troche i nie zainwestowac w
cos wiekszego? Dlatego pytam, co bedzie lepsze: firmowa 15 czy...
No wlasnie. Zastanawiam sie nad 17 Belinea, niektorzy bardzo cieple wyrazaja
sie o tych 17.

Wiec porownanie:

Belinea 107030:
- 17" (40,6 cm), 0,27, kineskop High-Black-Matrix (???)
- max 160Hz, 86kHz, pasmo 135MHz, max 1600x1280
- DDC, cyf. OSD (???), TCO92

Nokia 449Xi:
- 15", triniton (tak jak w Sony)
- max 120Hz, 65kHz,
- DDC, OSD, TCO95 (pelna regulacja - czego dusza zapragnie)
- ew. glosniki...

Tak wiec pytanie: czy brac te Nokie, czy dolozyc 600zl do tej Belinei?
Za 17 przemawiaja parametry odswiezania, ale niepokoi kineskop...

Prosze o szybkie odpowiedzi, bo aktualnie nie mam monitora i musze sie
szybko zdecydowac...

Tomek

--
  Tomasz Slodkowicz   Institute of Computer Science
                      Jagiellonian University, Cracow, Poland