Re:A co z ATX

Autor: Reagan (reagan_at_easynet.co.uk)
Data: Thu 28 Aug 1997 - 03:58:44 MET DST

 Witek Kaczmarowicz <witekk_at_polbox.com> zapytal:

> Jestem ciekaw co myślicie ns temat nawego standardu ATX?

> Czy się opłaca?
Fido: Tomasz Dymek : tomek_at_se.com.pl na to odpowiedzial:
>Wady:
>- Drogo!
>(...).
>- Obudowy ATX są bardzo duże, teroetycznie można mieć wszytsko co potrzeba
> na płycie głównej (I/O, LAN, VGA, audio) i to wszytko można włożyć
> jedynie do ogromnegj obudowy desktop, albo jeszcze wiekszej -- tower

RON: Cena jest taka sama, w hurcie ani TYan ani Abit ani zadna inna firma
nie rozni cen ATX i AT, chyba, ze ATX ma na przyklad wiecej slotow albo
simmow. Jesli w polsce ceny sa rozne to podziekujcie dystrybuturom.Albo
poszukajcie normalnych dystrybutorow. A obudowy wcale nie sa wieksze i nie
robcie z ATX potwora o niewiadomo jakich wielkich rozmiarach. Mozna kupic
mini tower, jeslikogokolwiek to jeszcze bawi, a przyklady znajdziemy np. na
www.yeongyang.com .

>Tomasz Cholewa / mailto:tomekch_at_pulsar.com.pl
>dodal do tego:
>Wady:
>Jak cos padnie to cala plyta wyjezdza z kompa, a z serwisem to
>w polsce nie bardzo, czyli wymiana plyty.

RON:Jak cos padnie to padnie, jak padnie na baby AT to cala plyta tez musi
wyjechac z kompa i tez z serwisem trudno bo to sie zlomuje nie serwisuje na
tym etapie elektroniki, w plycie z lutownica juz tylko maniacy sie bawia
:-), ATX to normalna, najnormalniejsza plyta, tylko rozmiar inny LUDZIE!
Poza tym to co wy takie oczy robicie na ten ATX, przecie to juz od ponad
roku co najmniej jest produkowane, Pentiumy Pro mialy ATX od dawna, plyty z
podwojnym prockiem tez. To ze teraz sa ATX dla normalnych prockow, to tylko
dla tego, ze ludzie zapragneli wiecej slotow na pamiec, i nie bawienia sie w
krotkie karty, bo dluga o radiatir zawadza. ATX rulez, wiecej miejsca,
wiecej zabawy, mniej ciepla i komfort...

VonReagan
Dzial Techniczny Megazine, Magazynu on-line