Re: Pamiec EDO a Fast Page - roznica?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 27 Aug 1997 - 20:50:40 MET DST

Wed, 27 Aug 1997 10:08:55 GMT duane_at_polbox.com (DUANE) pisze:

>Czesc!
>
>Chcialbym, zeby ktos mi wytlumaczyl (w skrocie), czy Pamiec EDO RAM i
>Fast Page RAM to to samo, czy nie?
>Kupilem 2x16 MB EDO (rzekomo) ale moj BIOS wykrywa, ze jest to Fast
>Page... O co tu chodzi?

To sa rozne pamieci. Moze uda sie Ci odczytac oznaczenie na scalakach,
to bedzie mozna powiedziec cos wiecej.

Pamiec EDO pozwala na wystawienie nowego adresu jeszcze przed
zakonczeniem odczytu danych, co pozwala skrocic czas odczytu o 1 cykl
zegarowy.

Teraz dodam cos, czego nie jestem calkiem pewien :-)
EDO wymaga wystawienia dodatkowego sygnalu przez chipset.
Prawdopodobnie opcja w setupie BIOS o nazwie "assert #NA" steruje tym
sygnalem. Moze wystarczy zmienic ustawienie i BIOS wykryje EDO ?
Nie moge tego sprawdzic u siebie, ale moze ktos zna sprawe dokladniej?

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski