Karta SCSI Procomp (DCB ?)

Autor: Szymon Matuszewski (szymonm_at_wat.waw.pl)
Data: Fri 22 Aug 1997 - 09:46:07 MET DST

Znajoma szkoła prosiła mnie o założenie drugiego dysku do serwera NetWare
(stąd pl.comp.sys.novell). Nie byłoby problemów, gdyby nie to, że w
serwerze siedziała nieznana mi karta SCSI bez żadnej dokumentacji ani
driverów. Po włożeniu drugiego dysku (terminacja ok) jako urządzenie nr 1,
widziała nadal tylko urządzenie nr 0. Po zamianie numerów (stary na 1,
nowy na 0) karta zobaczyła nowy dysk, ale straciła z oczu stary. Wydaje
się szykać urządzeń innych niż 0, ale nie udało mi się sprawić, żeby
jakieś znalazła. Karta najprawdopodobniej wymaga wsparcia ze strony płyty
głównej, gdyż po jej wyjęciu BIOS stwierdza jej brak ;-). Nie znalazłem
żadnych ustawień SCSI w BIOSie. Karta jast trochę ułomna - bez flopa.
Napisy na karcie (wszystkie)
na stronie z układami:
 Copyright (c) 1989 1990 PROCOMP
 Compliec with the limits for a class B
 computing device pursuant to subpart J
 part 15, FCC rules
 Made in Taiwan
na głównym scalaku:
 N80C188
 L1185097
 duża (rozmiarem) litera "i" (m)(c)1987
na holonalepce na jednym ze scalaków (chyba ROM):
 PROCOMP DCB
 Copyright (c) 1991
 All rights reserved
na trzech mniejszych scalakach:
 MDCB1, MDCB 2, MDCB 3
na odwrotnej stronie płytkijest numer wersji zgłaszany przez BIOS:
 (3.1A)

Na karcie są dwa bloki jumperków : JP2,JP1,JP3 i podwójny JP4. Jest też
wyjście (na słuchawki ?) PH0

Szukałem na różne sposoby: kilkoma wyszukiwarkami, przejrzałem
www.procomp.com (zupełnie inna firma), www.procomp.com.tw (brak wzmianki
o SCSI), usiłowałem dotrzeć do sprzedawcy, ale się nie udało. :(((((

Jedyna nadzieja w Was - szkoła nie ma pieniędzy na nową kartę SCSI, a chcą
założyć mirroring.

Simon

PS. Nie mam ostatnio czasu na regularne czytanie peceta, a grupy novell
nie chcę zaśmiecać, więc ustawiłem FollowupTo: poster.