Re: Real Radio

Autor: Roman Owoc (cal_at_wlkp.top.pl)
Data: Thu 21 Aug 1997 - 02:06:59 MET DST

Dnia Wed, 20 Aug 1997 13:10:21 GMT, z mdaniel_at_priv.onet.pl (milosz
danielewski) pisano:

>On Tue, 19 Aug 1997 19:35:32 GMT, lbajon_at_sgh.waw.pl (Łukasz Bajoński)
> A po co zaklada sie radia ? Tez nie wiem.
glównie dla pieniedzy :-)

Są płyty z zastrzezeniem do wykorzystania wylacznie w radiu (glownie
dostarczne przez Wytwornie w ramach promocji)

> Chyba wystarczy placic okreslone tantiemy, watpie zeby bylo cos
>takiego jak CD z koncesja na rozpowszechnianie...
primo - juz na dawnych plytach winylowych byl napis o zakazie
publicznego odtwarzania (tzn. bez oplacenia praw)
secundo - Tak, stacje z placa tantiemy (w RP na rzecz ZAIKSu) od wszystkich
granych utworów.
btw. tertio - przepis o placeniu oplat na rzecz ZAIKSu dotyczy takze
prowadzacych np. dyskoteki, restauracje, sklepy i.t.d. o ile nadawanie
m.in. muzyki ma wplyw na ilosc osob korzystajacych z danej uslugi.
Jestem ciekaw jak by to wygladalo z punktu widzenia 'real audio' nadawanego
przez osobe prywatna (oplaty nie sa male a i tak w RP nizsze)

Elektronicznie pozdrawiam
Roman.O.