Re: A co z ATX ???

Autor: Tomek Dymek (tomek_at_rabarbar.se.com.pl)
Data: Wed 20 Aug 1997 - 19:29:12 MET DST

Witek Kaczmarowicz <witekk_at_polbox.com> wrote:

> Jestem ciekaw co myślicie ns temat nawego standardu ATX?

> Czy się opłaca?

   Narazie umiarkowanie, ale z czasem i plyty i obudowy BAT znikną z rynku i
nie bedzie innego wyjśćia (do czasu pojawienia sie nowego standardu)

> Jakie płyną korzyści i wady z korzystania z płyt z ATX'em?

   Mniej kabli w środku i krótsze, łatwiejsze składanie, mniej wiatraków (w
teorii bo nowe procesory intela grzeją jak mikrofalówka), sterowanie
zasilaczem przez płytę główną.

    Wady:
 - Drogo!
 - Nikt nie wpadł na pomysł żeby ujednolicic standard złącza do
   kontrolek na przedniej ściance obudowy, wiec nadal trzeba walczyc z
   plątaniną kabelków i radosną twórczością producenta płyty głównej.
 - Obudowy ATX są bardzo duże, teroetycznie można mieć wszytsko co potrzeba
   na płycie głównej (I/O, LAN, VGA, audio) i to wszytko można włożyć
   jedynie do ogromnegj obudowy desktop, albo jeszcze wiekszej -- tower

--
#include "standard/disclaimer.h"
                                                                   * Tomek