Re: Chcecie sie wkurzyc????

Autor: A_Zet (adek_at_spamom.precz.kki.net.pl)
Data: Wed 20 Aug 1997 - 09:03:42 MET DST

lewando_at_ibm.net (Andrzej Lewandowski) napisał(a):

>No a ile polski inzynier placi za mieszkanie, a ile amerykanski?... A
>ile za ubezpiecznia rozmaite?...

Widac czlowiek nie wie, to pyta :-). Przy sredniej placy 1000 zl
na ZUS idzie dalsze 500, zas na mieszkanie (mam 58m^2) placi 25%
sredniej placy czyli 250 nie wliczajac w to kosztow energii
elektrycznej i gazu, co podnosi o dalsze 100 - 150 zl. Za rozmowy
telefoniczne miejscowe (bo nie stac go raczej na luksus
prowadzenia ozywionych znajomosci miedzymiastowo) placi tez 150
zl. Z rozmaitych ubezpieczen dodac trzeba, ze leczenie (nie
wydawanie zwolnien lekarskich, bo te sa zalatwiane w
przychodniach publicznych) praktycznie odbywa sie w prywatnych
gabinetach lekarskich i placi za wizyte np. u kardiloga co trzy
miesiace 40zl + lekarstwa, to lekko liczac z pewnoscia 50zl.
Mozna powiedziec, ze sredniej placy 1500 (1000 + ZUS) szybko
pozostalo (oszczedze Ci obliczen) circa about 400 do 500 zl, co
mu wystarcza na tace w kosciele, ubranie, jedzenie i mase innych
rozkoszy. Chcialbym jeszcze niesmialo zauwazyc, ze od tej
sredniej placy (bez ubezpieczania ZUS) nalezy odliczyc 20%
obciazenia dla panstwa na utrzymanie (tu sobie mozemy pisac dluga
liste...), przeto wszystkie wyliczenia powyzej sa obarczone 20%
bledem na niekorzysc polskiego inzyniera.

Pozdrawiam
Adek

--
Przy odpisywaniu musisz usunac z adresu "spamom.precz."
Katowice: adek_at_kki.net.pl