Re: Jak nie pisac programow, bylo Re: Poszukuje oprogramowania dla firmy.

Autor: Slawomir Kotulski (kot_at_iung.pulawy.pl)
Data: Wed 20 Aug 1997 - 06:58:50 MET DST

Jaroslaw Lis <lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl> napisał(a) w artykule
<33f8ecce.13068921_at_news.ict.pwr.wroc.pl>...
> On 18 Aug 1997 21:02:06 GMT, "Slawomir Kotulski" <kot_at_iung.pulawy.pl>

> CDN to akurat jedne z lepszych programow, ale ten Clarion?
> Jak padnie zasilanie to bazy FPP na pewno do poprawki, do niedawna
> wymagania pamieciowe horendalne [5KB rezydent w dolnej pamieci
> zaczyna byc niebezpieczny], technologia nakladkowania podejrzana..
> [na szczescie jest juz lepiej].
>
> J.

Zgadza sie.
Z doswiadczenia wiem, ze kazdy nagly zanik zasilania gwarantuje
uszkodzenie plikow indeksowych w przypadku Clariona (i chyba nie tylko
Clariona). Dane najczesciej nie ulegaja uszkodzeniu jezeli nie byl
zainstalowany cache dysku. Awarie takie jednak nalezy traktowac jako
wyjatkowe, dlatego ze wiekszosc uzytkownikow tego typu systemow posiada
UPS-y.

Wydaje mi sie, ze Clarion nie jest (byl ?) taki zly. Zwroc uwage na
Clipera, ktory jak sadze jest bardziej podatny na uszkodzenia danych w
przypadku zaniku zasilania. Jego popularnosc w pewnym okresie bila
wszelkie rekordy.

Faktycznie programy CDN w wersjach okreslanych jako DOS mialy duze
wymagania jesli chodzi o pamiec konwencjonalna. Mniej niz 600 KB grozilo
problemami przy zlozonych operacjach. Obecnie dostepne sa wersje DPMI,
ktore rozwiazuja ten problem. W przypadku DPMI wskazane jest jednak 8 MB
RAM.

--
Slawomir Kotulski
e-mail : kot_at_iung.pulawy.pl