Re: Jak TPSA nalicza haracz?

Autor: Sławek (slak_at_omega.mech.tuniv.szczecin.pl)
Data: Thu 14 Aug 1997 - 12:36:49 MET DST

Mon, 11 Aug 1997 00:56:39 +0200, Marcin Jackowski
<Marcin_Jackowski_at_uoo.univ.szczecin.pl> był łaskaw wyrazić się:

>Otoz "zaprawde powiadam" wam Tpeneciarze - bierzecie billingi.
>Ja wzialem - i co sie okazalo ???
>5 razy w miesiacu trafilo sie tak ze rozmawialem po 3 rozmowy
>jednoczesnie !!!
>Niemozliwe powiecie ... a jednak.

Nie ma rzeczy niemożliwych na tym świecie...
Swojego czasu jeden z moich znajomych wysyłał dużo faxów. Porównanie
logu programu foxowego i billingu TegoPSA (niestety ręcznie - o tym
żeby dać billing na dyskietce nie chcieli słyszeć) pokazało zawyżenie
ilości impulsów o ok.10% przy ogólnej ilości ok. 4.000...
Zwykle zaliczane były po kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund
niezrealizowane połączenia (no answer - po drugiej stronie nie
odebrało, w odróżnieniu od no carrier - odebrało, ale modem się nie
dogadał).
W całym miesiącu było _1_ połączenie które zostało zrealizowane, a nie
wykazane w billingu TegoPSA (5 czy 6 impulsów...)
_Znajomy_nie_złożył_mimo_tego_reklamacji_

Niestety, w moim billingu za maj nie wykryłem nieprawidłowości...
(poprawili się? inna centrala?)

>Otoz gdy pracujecie w Win95 i nie chce wam sie najpierw naciskac
>przycisku rolacz a potem dopiero komputera ( od razu wylaczacie
>komputer ) to efektem bedzie to ze impulsy beda wam dalej naliczane !

Płacisz za wygodę :-) Ale ten sposób zamykania W'95 (a pewnie i innych
systemów i pseudosystemów) zdrowy nie jest.

>Taaa, sprawa conajmniej wkur@#$ca ale mam sposob. Po kazdym
>internetowaniu dla pewnosci dzwonie sobie na jakis bezplatny numer
>0800... , ot tak dla sprawdzenia......

 Nie pomyl 8 z 7 ;-)

>Pozdrawiam
> Marcin Jackowski