Re: wieszanie COM'ow ? uziemienie ?

Autor: Piotr Gutkiewicz (pgutkie_at_ippt.gov.pl)
Data: Thu 14 Aug 1997 - 13:36:44 MET DST

At 12:32 97 - 08 - 14 +0200, you wrote:
>Hej!
>
>Zamontowalem dodatkowe COM'y do komputera i teraz czasem sie zdarza,
>ze modem nie odpowiada.
>Na COM1 jest mysz
>Na COM2 modem, a na COM4 ploter.
>Zaraz po starcie komputera (WIN'95) modem nie odpowiada i juz, ale
>wystarczy kliknac panel sterowania/modemy|diagnostyka i wiecej
>informacji o porcie COM4 i juz COM2 sie jakby odblokowywal...
>Co to moze byc ? Czy brak uziemienia moze powodowac takie zachowanie,
>czy mam cos strasznie pokopane w ustawieniach?
> [...]

Witam!

        Prawdopodobnie uzywasz myszy trzyklawiszowej na COM1 z driverem
mscmouse.drv. Driver ten przy starcie systemu blokuje przerwanie IRQ3
tak ze bez resetu portu nie mozna uzywac ani COM2 ani COM4. Przeprowadzenie
diagnostyki resetuje porty. Albo zmien mysz na COM2 i driver na msc3bc2.drv
a takze ustawienia modemu i plottera lub przesle Ci program ktory przy
starcie Windows resetuje COM2 i COM4 i wtedy nie ma problemu.
Pozdrowienia

                                Piotr