Re: płyty główne

Autor: R. S. (ditrskor_at_pbg.pl)
Data: Thu 14 Aug 1997 - 00:19:10 MET DST

Wojciech Gapinski wrote:

> Bogdan Mosny (bmosny_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl) napisal(a):
> : Marek (maju_at_friko.onet.pl) wrote:
> : : Czym rozni sie plyta glowna VX od HX slyszalem tez o TX
> :
> : Wlasnie tym, ze jedna jest VX druga HX, a jeszcze inna TX.
> :
> : Przepraszam, ale nie moglem sie powstrzymac.
>
> No coz, :-)))
>
> : A tak serio to zajrzyj do archiwum peceta
> : (ftp.man.lodz.pl/pub/doc/LISTY-DYSKUSYJNE/PECET), lub poczytaj
> : biezace artykuly na liscie, wszystko tam jest.

> [...]

Watpie.
BTW: Chipsety Intela to chronologicznie: FX, HX, VX, TX.
Roznia sie mozliwosciami, m. in. iloscia obslugiwanej pamieci (oraz jej
rodzajem - DIMM), ale plyta nie musi z tych udogodnien korzystac.
Przykladowo: HX ma wieksze mozliwosci od VXa, co nie znaczy, ze plyta na
HXie jest lepsza, bo MOZE byc gorsza.
Aha, sa jeszcze inni producenci chipsetow, np. VIA, OPTI,
zas praktycznie wszystkie badziewne plyty uzywaja Intela...

--
Radoslaw Skorupka
 mailto:R.Skorupka_at_pbg.pl