Re: DALLAS

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 11 Aug 1997 - 19:37:45 MET DST

Hubert Janczak <huber_at_eurydyka.sggw.waw.pl> wrote:
: Wbrew pozorom nie chodzi mi okręty podwodne tego typu tylko o:
: 'zegar astronomiczny typu DALLAS' może mi ktoś powiedzeć coś więcej na ten
: temat ??? Wiem tylko że chodzi o PCeta i zegar that's all.

Zapewne chodzi o starenki uklad, oryginalnie Motorola MC141618,
ktory wmontowano do PC AT jako RTC [Real Time Clock].
Ten uklad generalnie robi za zegarek, tzn trzyma biezacy czas
i dzieki zasilaniu z baterii/akumulatorka chodzi nawet wtedy jak
pecet nie chodzi.
Po czym firma Dallas wmontowala ten kawalek krzemu razem
z bateryjka w prawie normalny uklad scalony, tyle ze
teraz ma wysokosc 1cm. A niektorzy producenci
wsadzaja to cudo w plyty glowne.

P.S. Raczej unikac takich plyt glownych. Trudno sie odlacza bateryjke jak
    trzeba CMOS skasowac :-)

J.