Re: ZIP - TANSFER

Autor: Jerzy Slominski (jason_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Wed 06 Aug 1997 - 19:36:42 MET DST

--
Juz pisalem na ten temat kilka razy. Dzis kopiowalem z HDD na ZIP
parallel
dwa pliki po 40MB (razem 80MB) - trwalo to 5 minut. Jesli byly by to
pliki
bardzo krotkie (np. po 1KB) to rzeczywiscie byloby to znaaacznie gorzej.
Oczywscie doszedl czas czytania HDD. Transfer dlugich plikow mierzony
metoda
copy /b xyz.abc > nul siega 600KB (dla plikow o dlug. rzedu 10MB), zapis
(z RAM-dysku na ZIP-a) tez jest zblizony. Generalnie trzeba troche
popracowac. Moja plyta to 486 DX4/100, nic nadzwyczajnego. Ale w BIOS-ie
mozna ustawic LPT na EPP, trzeba tez ustawic odpowiedni wpis w
guest.ini.
Oczywiscie, moga sie pojawic jakies konflikty, ale ja mam doswiadczenia
nowymi plytami glownymi raczej dobre. Na starych transfer jest rzedu 100
KB/s
(nibble.ilm) lub 200KB/s (byte.ilm), to ostatnie na kontrolerze muli I/O
VLB z koscia Winbonda (po ustawieniu zworki) i na jakims starym
16-bitowym
o dobrym charakterze. Radze testowac (i kopiowac) za pomoca turbo-copy
v2.03,
bo podaje transfer bezposrednio. Plik tcpy203.zip jest do znalezienia w
wielu
archiwach i bardzo przydatny przy kopiowaniu na dyskietki i nie tylko
(duza
wrodzona inteligencja, sam dzieli zbyt dlugie pliki na kawalki, a
mniejsze
uklada wykorzystujac optymalnie pojemnosc dyskietek). Oczywiscie ZIP
SCSII
lub ATAPI beda szybsze (transfer rzedu 1MB/s), ale w pierwszym przypadku
trzeba zaplacic za sterownik SCSII, a wdrugim traci sie przenosnosc. To
jest dobre rozwiazanie dla drugiego ZIP-a, stacjonarnego, ale wtedy
lepiej
doplacic i kupic naped Syquest SyJet (1.5GB) lub JAZ-a (1GB), w tym
drugim
przypadku z karta SCSII i ew. Jaz-Travellerem (przejsciowka
parallel-to-SCSII).
jason_at_cc.uni.torun.pl