Re: komputer

Autor: Marek MM Goderski (saler_at_wlkp.top.pl)
Data: Tue 05 Aug 1997 - 16:06:33 MET DST

> 1) plyta glowna : HX czy TX - jaka i dlaczego, jaka ~cena

HX bardziej do serwerów, TX lub VX - zalety:
-pamięci DIMM
-UltraDMA/33 (TX)
-cena :)))))
wady:
cache obejmuje tylko pierwsze 64MB RAM

> 2) procesor : mysle 0 166 (ew. MMX) - co o tym sadzicie - jesli nie,
> to jaki inny (cena)

Jeśli nie MMX to Cyrix lub Amd k5, jeśli MMX to obojętnie choć testy
pokazująże Amd chodzi wolniej pod DOS'em
Polecam MMX, to przyszłość.

> 3) CDROM - x12,x16 - jaki, cena - co sadzicie o tak
> "ladnie" rozreklamowanym w "Gazecie Gieldowej"
> CyberDrive'ie 16x

Oni się chyba mylili - to jakiś noname z nazwą (sic!), widziałem jak to
działa,połowy nagrywanych płyt nie czytał, jak była rysa - stop i tylko
reset !!!

> 4) karta graficzna - mysle o ET6000 2/4MB - co wy na to?

To bardzo dobra karta, ale z tego co pamiętam nie ma wspomagania 3D,
trochę
tańsze są Virge, polecam DataExpert z 4MB