Problem: MIDI

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org)
Data: Mon 04 Aug 1997 - 02:54:07 MET DST

Hello Zbyszek!

02 Aug 97 17:14, Zbyszek T. -> do All:

 ZT> Mam nastepujący problem: dysponuje kartą muzyczną na chipsecie Yamaha
 ZT> OPL 3, oraz instrumentem klawiszowym typu CASIO MT 750. Pracuje pod
 ZT> WIN95. Chcialem za pomocą odpowiedniego interface'u podlączye klawisze
 ZT> do PC'ta i wykorzystae ten zestaw w charakterze sekwencera MIDI.
 ZT> Problem polega na tym, ze instrument przyjmuje komunikaty MIDI i gra
 ZT> jak nalezy, komputer natomiast nie reaguje na klawisze.

A sprawdzales czy Casio cos wysyla z midi-out ?
Mozna to sprawdzic wtykajac w gniazdo midi-out DIN pin 2,4 zwykla diode LED
(czerwona o malym pradzie swiecenia) i naciskajac klawisze. Powinna migac.
Biegunowosc podlaczenia diody sprawdz doswiadczalnie.

 ZT> Nie pomogly
 ZT> zadne proLby i groLby, manipulowanie MIDI Mapperem, grzebanie w
 ZT> rejestrach. Do prob uzywalem Midisoft Recording Session pod WIN 3.1.

                                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Sprawdz w setupie midi czy masz zainstalowany port Midi-In. Moze masz
zainstalowane tylko porty OUT.
Mozesz miec tez nieodpowiedni kabel-interface midi.
Recording nie oznacza ze karta ma "grac" w tym czasie, choc i to mozna zrobic
wlaczajac midi-thru z portu na port, ale nie kazdy soft i karta to potrafi.
W instrumencie i w sofcie trzeba ustawic kanal midi dla recording session czyli
ustawic ze transmisja z instrumentu bedzie szla na tym samym kanale midi dla
ktorego ustawiony jest recording.

 ZT> Podejrzewam, ze to wina karty muzycznej,

moze i tak byc...

 ZT> P. S.
 ZT> Jestem nowy na newsie, czy moze mi ktoL wyjaLnie, co to jest wątek
 ZT> (prosze, nie Lmiejcie sie gloLno)? Czy to to samo, co temat (czyli np.

tak.

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-