Re: Tworzenie WWW???

Autor: Andrzej Golebiewski (szold_at_infeco.pb.bialystok.pl)
Data: Mon 04 Aug 1997 - 17:07:42 MET DST

On Thu, 31 Jul 1997, Filip Piasecki wrote:

> Czy ktoś może mi polecić dobry i w miarę prosty w obsłudze program do
> tworzenia stron WWW.Jeśli tak proszę o informacje.Słyszałem że Corel Web
> Desiner jest dobry
> ale czy praktyczny tego niewiem.
> Pozdrawiam
> Filip piachol_at_polbox.com

Wlasciwie to nie ta lista/grupa (lepiej news:pl.comp.www ), ale moze
chcesz zrobic strone o sprzecie pecetowym, a wtedy to juz jest OK :)

Ja polecam ALLAIRE HOMESITE 2.5 FINAL. Mozna go sciagnac z wielu miejsc,
miedzy innymi ftp://sunsite.icm.edu.pl/vol/d1/tucows/files/hs25set.exe

Strone piszesz w czystym tekscie, ale HomeSite ma sporo ulatwiaczy
(np. wstawianie obrazka sprowadza sie do wybrania jego przez
filerequester lub drag-n-drop, wszelakie width, heigth itp. wpisza
sie same). HomeSite ma wlasny, wewnetrzny podglad graficzny wlasnie
edytowanej strony, ale mozna tez "wbudowac" MSIE >= 3.01, albo
uzywac dowolnej innej przegladarki w jej wlasnym oknie. Program
szybko koloruje skladnie, podswietla tagi itp.

Jezeli jestes poczatkujacy, zapewne bedziesz robil sporo bledow,
ale wiele z nich wylapie program CSE 3310 HTML VALIDATOR, ktorego
rowniez mozna "wbudowac" w HomeSite. Jest na Krowach:
ftp://sunsite.icm.edu.pl/vol/d1/tucows/files/csesetup.exe

Corel Web Designer, o ktorym pisales, jest edytorem, ktorym
w rzeczy samej latwo sie pisze, ale produkowany przez niego
kod to istne horrendum. To tyczy sie MS Frontpage 97.
Zdecydowanie odradzam stosowania takich programow: sam kiedys
uzywalem FP97, ale kiedy zobaczylem wytworzony html, to sie
wkurzylem i zaczalem pisac (prawie) wszystko recznie. Poza tym
piszac recznie nauczysz sie choc troche skladni html-a.

Pozdrawiam.
|_| |_|_| |_|_| |_|_| http://infeco.pb.bialystok.pl/~paka/