BEZPRECEDENSOWA LICENCJA - moja opinia

Autor: lukasz taborski (lukaszt_at_renet.com.pl)
Data: Sun 03 Aug 1997 - 22:35:09 MET DST

witam wszystkich
,

     zaczytalem sie troche w te dyskusje o licencjach i po dobrnieciu do
40-tego postingu zrobilo sie mi niedobrze.
pewne jest to, ze licencje sa dla tworcow oprogramowania ochrona praw
autorskich. nikt nie rozumie jak cenny jest program i jak duzo kosztowalo
jego wyprodukowanie lepiej niz sam programista. nie wiem ilu z Was jest
przedstawicielami tego zawodu, w kazdym razie ja sie tym zajmuje na
codzien.

moja opinia jest jednoznaczna. tworzenie licencji w postaci nalepek jest
idiotyzmem i tworcy tego pomyslu nie powinni byc raczej z niego dumni. za
nic w swiecie nikt nie wymusi na mnie naklejenia jakiegos hologramu (zeby
chociaz byl ladny :)) na moj komputer. od razu zaznacze, ze nie jestem
uzytkownikiem programu mks_vir od czasu kiedy stracilem przez niego
zawartosc drugiej partycji, ale to juz inna sprawa...
w kazdym razie dyskusja, ktora rozgorzala jest dla mnie bez sensu, bo tak
niemadry przepis zawsze sie ominie, i i tak wszyscy (ciekaw jestem czy
takze pan Andrzej L.) oleja obowiazek oklejania swoich komputerow.
boje sie, ze sprawy zajda tak daleko, ze do wlaczenia kazdego programu
bedzie potrzebny klucz sprzetowy, i bede musial troche odsunac komputer od
sciany :)) glupi dowcip, ale anyway...
kazda firma moze stworzyc swoje wlasne zasady licencyjne i zawsze mozna
powiedziec "to nie kupuj" ale to nie o to chodzi.
czy licencja bedzie w postaci dokumentu (taka metode stosuje) czy w postaci
jakiegos stickersa, to tylko kwestia estetyki. ale powazna firma nie
posunie sie do tego drugiego sposobu. licencje wkladam do szuflady z
napisem "licencje" i wszystko jest ok. w razie potrzeby szukam licencji i
podaje numer seryjny. nie widze problemu.
kupujac program na jedno stanowisko mam prawo go uzywac na jednym
stanowisku. jezeli ide do kolegi i potrzebuje uzyc tego programu -
instaluje go bez problemow i po pracy usuwam. nie musze jak idiota usuwac
wczesniej programu ze swojego komputera. od kiedy ludzie jestesmy tacy
przepisowi.

to tylko my ridiculous thoughts
pozdrawiam...

lukasz taborski