Re: Upuscilem CONNER'a - HELP!

Autor: Wojtek (wjago.sdm.oiz_at_oiz.p.lodz.pl)
Data: Fri 01 Aug 1997 - 13:20:36 MET DST

Jaroslaw Lis wrote:
> Obejrzyj jeszcze raz co wypisuje ow low level format.
> Czy "mnostwo" oznacza wszystkie kolejne [pewnie zly program do formatu],
> czy tez sproro w dosc regularnych odstepach - pewnie poleciala
> jedna z glowic.
Okazalo sie, ze to co probowalem, to byla tylko diagnostyka. "Mnostwo"
oznaczalo wiekszosc kolejnych. Gdzieniegdzie byl dobry.
Formatowanie w ogole nie poszlo. Przy zainstalowanym obok drugim dysku
dobrym, LLF wypisal a propos upadlego: "drive not ready". Jak wylaczylem
dobry dysk, to LLF wcale sie nie uruchamial.

> LL format moze pomoc [nikle szanse], ale ja bym sie tym srednio przejmowal -
> zwykly dosowy format sprawdza kazdy sektor i zaznacza cluster jako
> bledny. Dla Twoich celow starczy choc pojemnosc moze sie znacznie
> zmniejszyc. Po takim formatowaniu warto pare razy zapuscic
> scandiska lub ndd - lepiej miec 180MB pewnych niz 200 z czego 20 niepewne.
O'k. Ale udalo mi sie cos sformatowac jakims programem sciagnietym z
www.conner.com. Pokazal oczywiscie bledy, tak bad tracks jak i id not
found?. Tyle ze program byl firmowany przez Seagate, w spisie oczywiscie
mojego dysku nie mial. Po takim formatowaniu DOS dysku nie widzi. Ffisk
wyswietla komunikaty:
"No fixed disk presents" i "Unable to acces drive 2", w zaleznosci od
obecnosci lub nie obok drugiego dobrego dysku.
Mam wrazenie, ze nadal uzywam niewlasciwego oprogramowania. Wiem, ze
istnieje takie cos, co po sformatowaniu daje pelen dysk ok, ewentualnie
o zmniejszonej pojemnosci. Ale zadnych bad trackow wtedy nie widac. Sam
mam Caviara tak sformatowanego. Pojemnosc -2MB, 100% ok.

> Jest tylko jeden klopot - zeby Ci sie FATy zmiescily w calosci na
> nieuszkodzonym obszarze...
Zawsze moge pozakladac malenkie partycje... jak juz fdisk go zobaczy.

Na koniec, zdesperowany sprobowalem windy95, ale byl to glupi pomysl.
Stanela, jak tylko kliknalem na jakiejkolwiek ikonie zwiazanej z
upadlym.

Pozdrawiam i walcze, Wojtek