Re: WIN95 CZY NT4

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 01 Aug 1997 - 09:12:13 MET DST

Slawomir Bialek <civic_at_rhino.silesia.linux.org.pl> wrote:

>Nic mi nie wiadomo na temat jakości implementacji TCP/IP w OS/2

jest uznawana za wzorcowa.

>i FreeBSD.

tego tez nie wiem, ale serwery FTP pracujace na freebsd z ktorymi sie
zetknalem pracuja bardzo dobrze. nie widze roznic w porownaniu z linuxem,
lub innymi unixami (poza jakimis vm'ami czy vms'ami:) darujcie zycie obroncy
tychze :))

>Co do Windows to mam podejrzenia, że nie jest to implementacja
>najwyższych lotów gdy sobie przypomnę jak kilka lat temu M$ żądał
>wprowadzenia zmian w protokole TCP/IP bo z tym co było nie bardzo
>mu z początku wychodziło.

po raz kolejny "ciemnosc jako standard" bo nie potrafia wkrecic zarowki :))))
moze opisze jak wyglada sprawa tcp/ip na windzie95. otoz wielozadaniowosc
jest tu pozorna. przychodzi pakiet, na niego juz czeka jakis proces.
odbiera. przekazuje dalej. komputer jest zajety przekazywaniem,
a tu przychodzi kolejny pakiet ktory ...... jest gubiony.
jesli w czasie gry nadchodzi pakiet komputer zacznie swapowac, to tez
pakiet moze zostac gubiony, co do rzadkosci nie nalezy. i potem
sie zaczyna cyrk. najpierw timeout, a potem ponowienie transmisji.
jak miejsce jest trudno osiagalne, to ponowiona transmisja
tez jest gubiona. i tak kilka razy, po czym protokol TCP sygnalizuje
zerwanie konekcji. buch. i mamy to co chcielismy, czyli ciemnosc.
w winNT jest znacznie lepiej, ale idealem to on nie jest.

>Na początek jeśli ktoś może odpowiedzieć to z chęcią zadam py­
>tanie jakie jest defaultowe MTU dla połączenia PPP przez modem
>np. 28.800 w win95/NT.

linuxiarze wiedza. na linuxa zostal napisany daemon do ppp, ktory
powstal po wprowadzeniu tzw "poprawionego" protokolu ppp z majkrofonu.
bo ppp na NT nie jest zgodny z zaleceniami i normami RFC .
tzn jest zgodny, ale hmm... "inaczej" :)

>Gdyby kogoś interesował temat TCP/IP to jest dość ciekawa (IMHO)
>trylogia autorstwa Comera i Stevensa wydana przez WNT pod tytułem
>"Sieci komputerowe TCP/IP". 1500 stron do czytania.

RFC tez to bardzo szczegolowo opisuje. wystarczy jakis lycos
czy infoseek, oraz haslo rfc+(tcp ip) <-nie kazdy search to zrozumie
ale rfc tcp a potem rfc ip powinien zrozumiec kazdy.

>Widziałem
>trochę więcej na ten temat w księgarniach po polsku, ale tylko ta
>pozycja wydaje mi się sensowna.

opracowania sa bardzo ogolne, i sprowadzaja sie do opisu jak to wyglada
od strony uzytkownika. w ksiazce "programowanie zastosowan sieciowych
w systemie unix" jest to opisane od strony programisty.

>--c
^^^^^^ pliz pliz pliz. kolejny jednoliterkowy :)

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |